Stangeland og Alpintgruppen i Sandnes Idrettslag har sammen signert en ny fireårig sponsoravtale. Avtalen er resultat av et tett samarbeid gjennom en årrekke og er med på å sikre fundamentet til vår aktivitet i Sirdalen. Stangeland går inn som Alpintgruppens Hovedsponsor.

Samarbeidet mellom Alpintgruppen og Stangeland går mange år tilbake og har utviklet seg til mye mer en bare et rent sponsorsamarbeid. Sammen har vi utviklet TS-dagen som er et av de virkelig store høydepunktene gjennom vintersesongen i Sirdalen. Som en del av avtalen binder Alpintgruppen seg til å arrangere skidag for Stangeland Maskin sine ansatte og deres familier. Dette er en barn- og familiedag der ansatte og deres barn får «all-inclusiv» i skibakken med alt fra matservering, skiskole, storslalåmrenn og akebakke til masse moro i bakken. Sist år arrangerte vi TS-dagen med over 500 påmeldte deltagere.

Signeringsbilde, Thorbjørn Erland, oppmann i alpintgruppen og Geir Arne Løland, kommunikasjonsrådgiver hos Stangeland Maskin ved inngåelse av ny sponsoravtale.

Vi kan ikke unngå å nevne hvor viktig samfundsbidraget som Stangeland går inn med er for den alpine aktiviteten i idrettslaget. Gjennom sponsoravtalen og TS-dagen er Stangeland med på å sikre den lokale aktiviteten, der inntektene går 100% tilbake til medlemmene i form av støtteordninger for innkjøp av sesongkort, deltagelse på renn og treningssamlinger. På denne måten sikrer vi at kostnadene knyttet til vår aktivitet i alpintgruppen blir så lave som mulig for våre aktive barn og unge. Alpint er på folkemunne kjent for å være en relativt dyr idrett. Men med det fantastiske samarbeidet som er mellom Stangeland og Sandnes IL Alpint klarer vi å holde kostnadene for enkeltmedlemmene nede på et nivå der vi sikrer stor aktivitet i vårt lokale skisenter gjennom vinteren. Uten dette sponsorbidraget er vi redd for at mange barn ikke hadde fått den samme muligheten til å delta på våre aktiviteter. Dermed er dette også et viktig bidrag for sikre samhold og hindre utenforskap blant barn og unge i regionen.

Bærer TS-logoen med stolthet

U14 jentene strålte i sine nye renndresser. f.v. Oline Andersen Vagle, Rikke Hegdal og Atina Søraunet

Gjennom TS-dagen har også utøverne og deres foreldre fått et nært forhold til vår hovedsponsor. Dette er en dag som utøvere i alle aldersgrupper gleder seg til. Det er en dag der de får «skinne» som skiinstruktører og representanter for sin idrett. Det har blitt en dugnad der alle i klubben deltar og på den måten også blitt et viktig miljøskapende arrangement som streker seg langt utover Stangeland som bedrift og deres familier. Gjennom denne dugnaden har utøverne lært hvor viktig det er med godt samarbeid mellom klubben og våre sponsorer og de bærer stangelandlogoen med stolthet. Noe som tydelig gjenspeilet seg under årets kretsmesterskap der Sandnes IL var største klubb med over et tjuetalls startende utøvere som stilte i vår nye renndress som selvfølgelig er farget i Stangeland sine farger og med TS-logo på brystet.

Viveke Hestnes i full fart under lørdagens KM i Storslalåm i Ålsheia
Sandnes IL tilbyr alpint for barn i alle aldre. Her en av de yngste utøverne under årets KM i Ålsheia