Lagets historie kunne eller burde vært historien om de mange tillitsvalgte, om våre arrangementer, store som små, om de gode resultatene, om tilbud innenfor mosjon og friluftsliv, om arbeidet for idrettshall, lysløyper, om SI-hytta og 50 års sammenhengende dugnad, om byens 3 eldste og mest tradisjonsrike arrangementer; SI-stafetten, Fjellløpet og Degevasstreffet, om alle medlemmene og mye mere.
Til 50 års jubileet i 1996 ble det laget en egen jubileumsbok. Her kan den enkelte finne informasjon om mye av det som har skjedd, og det vi har vært med på siden Sandnes Idrettslag ble stiftet i 1946

Årgangene av Lagsnytt fra 1953 til og med 1973 inneholder mye idrettshistorie. Både om SI, men også om idretten i Sandnes mer generelt.