Det er alltid kjekt med TS-Dagen. Dette er dagen da vår hovedsponsor, Stangeland, i samarbeid med Sandnes IL Alpint og Sirdal Skisenter inviterer alle sine ansatte med familie til skidag. Alle i klubben, både store og små deltar på vårt aller største dugnads arrangement for å sikre at dagen blir så bra som overhode mulig for Stangeland.

Hvert år de siste årene har Stangeland stilt opp med flere hundre gjester i skisenteret denne dagen og sammen skaper vi liv og god stemning i Ålsheia. I år var det hele 515 påmeldte deltagere. Og da er det godt å ha en stor dugnadsgjeng som stiller opp. Det er ikke bare-bare når det skal grilles pølser, flippes burgere og serveres mat til en så stor gjeng.

I tillegg til servering arrangerte klubben skiskole for de som skulle ønske det. Barna ble delt i grupper som ble sendt på tur sammen med alpinistene våre og som trygt tok de med i heisen og ned gjennom «Dalen». De aller minste fikk følge av våre yngre utøvere på skibåndet i barnebakken. For enkelte av barna var dette første gang på ski. Og for andre var det kanskje den eneste dagen i skisenteret gjennom vinteren. For de aller minste hadde vi som nytt for året rigget akebane i tilknytning til serveringsområdet. Slik at mor og far kunne sitte ned å nyte dagen mens barna suste rundt på akebrett i trygge rammer.

Utover ettermiddagen arrangerte vi storslalåmrenn med tidtaking over to omganger. Her stod klubben for løype, tidtaking, funksjonærer og speaker. Dette har vist seg å være et populært tilbud blandt de ansatte hos Stangeland, der det kjøres avdelingsvise interne konkurranser, og der barna får måle seg mot de voksne.

Vi i Sandnes IL Alpint setter utrolig stor pris på denne dagen. Det er ikke bare en god inntekt for oss, men også en viktig sosial dugnad som skaper venskap og binder klubbens medlemmer sammen. Samtidig får vi muligheten til å vise frem det beste i klubben for potensielt nye barn som ønsker å stå mer på ski. Man blir også stolt av å kunne representere sin sponsor på denne fantastiske måten. Det er ingen tvil om at TS-Dagen er noe som blir lagt merke til av mange.