Jakob Ingebrigtsen vant igjen!

Jakob Ingebrigtsen løp inn til nok en seier i Diamond League-stevnet i Lausanne på torsdag. Denne gangen var det 3000meter som sto på programmet, og det var en del vind som gjorde det vanskelig oppnå rekordtider. Jakob løpe et meget rutinert løp, der han ikke var i tet før innspurten og det så ut som han hadde kontroll. Vinnertiden ble 7.33:07. Filip silte også på distansen, men måtte dessverre bryte. Dette var Jakobs fjerde seier i Diamond League for året, og også den fjerde distansen. Det har blitt seire på 1500 meter, mile, 3000 meter og 5000 meter. Når man i tillegg har toppet sesongen med OL-gull, er det kort oppsummert en eventyrlig sesong. Neste stevne er Diamond League-avslutningen i Zürich den 9. september.

Gode prestasjoner i Gassco-lekene

Sandnes IL deltok i helgen på Gassco-lekene i Haugesund. Det ble to fantastiske dager på Haugesund Friidrettsstadion med sol og behagelig temperatur. Totalt var det påmeldt 130 utøvere til stevnet, der vi hadde 15 utøvere med. Det ble oppnådd flere gode prestasjoner fra våre utøvere!

F.v Synne Grimstad Nilsen, Håvard Bjerkeli, Alexander Gårseth Watland, Sofian Grimstad Nilsen og Rebecca Anonsen Karlsen

Vi hadde med følgende utøvere:

G-6-9: Eric-Carol Broasca (60m, lengde og liten ball)
G-12: Alexander Gårseth Watland (60m, høyde, kule og liten ball), Sofian Grimstad Nilsen (60m, 60m hekk, lengde og høyde) og Håvard Bjerkeli (60m, 200m, kule og lengde)
G-13: Isaak Torin Huitson (kule og spyd)
G-16: Ludvig Dahle Hansen (100m, 200m og kule) og Jonas Fjordholm (100m og 200m). Begge deltok også i superfinalen på 100m.
MS: Sobran Mortaza Inayat (100m og 100m superfinale) og Øystein Paulsen (200m)

J-10: Synne Aila Grimstad Nilsen (60m, lengde og liten ball)
J-12: Rebecca Anonsen Karlsen (600m og lengde)
J-13: Anna Sofie Heikkinen (60m, 200m og lengde) og Vilde Voll Tandreberg (200m og lengde)
J-16: Elise Eikeland (200m)
J-17: Elsie Hjartholm Seger (100m, lengde, høyde og kule).

Komplett resultatliste finner dere her

SI-veteranene kunne endelig samles igjen

Endelig kunne veteranene gjenoppta tradisjonen med vafler og kaffe i SI-hytta. Det har vært et langt opphold siden sist gang, grunnet Covid-19.

Veterangruppen har flere faste treffpunkter. De har ukentlige trimturer mandager og onsdager i Melsheia. I tillegg møtes de i SI-hytta siste onsdag i måneden til kaffe og vafler. Her holdes det også presentasjoner om aktuelle tema, turopplevelser, lokal historie og lignende.

Veteranene er en veldig viktig gruppe for Sandnes Idrettslag. De bidrar alltid når vi avholder mosjonsløp, stevner eller andre arrangementer, og de er gode forbilder og ambassadører for laget.

SI hytta onsdag 25. august

Henrik Ingebrigtsen blir trener i Sandnes Friidrett

Selv om Henrik Ingebrigtsen aller helst ønsker å være på startstreken i de siste Diamond League-stevnene, finner han nye måter å inspirere unge lovende i Sandnes IL. Fra førstkommende onsdag (1. september) starter vi en ny treningsgruppe, der Henrik skal være trener. Gruppen heter «introduksjon til mellom- og langdistanse», og er åpen for medlemmer født mellom 2011 og 2007. Det er Henrik som har kommet opp med konseptet, og treningsopplegget skal bygge på Team Ingebrigtsen sine treningsprinsipper. Mer informasjon finner du her.