Æresmedlem i Sandnes Idrettslag, Sigurd Sirevåg, er 90 år i dag!

Vi gratulerer så mye med den store dagen til Mr. Sandnes Idrettslag!

Sigurd har vært aktiv i Sandnes idrettslag siden laget ble stiftet i 1946, både som aktiv idrettsutøver og frivillig arbeid i snart 75 år.

Sigurd Sirevåg var en allsidig ung mann og hevdet seg i flere idretter, men det var i terrengløp og 5000 m på banen at han ble norgesmester for juniorer i 1950.

I 1996 startet Sigurd SI-veteranene, turgruppa til Sandnes idrettslag med tilhold i SI-hytta i Melshei. Her arrangerer han sosiale samlinger med blant annet foredrag/kåseri med aktuelle tema. I tillegg arrangerer han dagsturer med innlagt bedriftsbesøk både innen- og utenfor kommunen. Hver mandag og onsdag leder han trimmen fra SI-hytta.

SI-hytta og Melshei betyr mye for Sandnes idrettslag, men også for Sigurd. Lysløypen i Melshei ble foreslått av Sigurd i et innlegg i vårt gamle medlemsblad, Lagsnytt, i 1967. Det skulle gå 11 år før løypa fikk lys.

Sigurd er fortsatt dommer/funksjonær på de fleste friidrettsstevner som Sandnes idrettslag arrangerer i løpet av året, bl.a. Arborettrimmen, Sandneslekene og Tinestafetten. Men han stiller også opp på andre arrangementer, som for eksempel Blink.

Sigurd Sirevåg ble tildelt SI-Bragden i 1952. Ved 50-års jubileumsfesten i 1996 ble Sigurd utnevnt til æresmedlem i Sandnes Idrettslag.

I 2014 fikk Sigurd Sandnes kommunes innsatspokal etter lang og tro innsats til glede og nytte for andre i Sandnes kommune. Det var Sandnes Eldreråd som foreslå Sigurd.

Sigurd har tatt idrettsmerket i over 70 år! Og han har ingen planer om å gi seg!

Sigurd er et forbilde for både barn, ungdom og eldre i Sandnes idrettslag. Gratulerer med den store dagen, Sigurd!

Hovedstyret i Sandnes Idrettslag