Sammen med Jæren Alpinklubb og Skiforeningen i Stavanger arrangerer vi Telenorkarusell for alle barn i Huldreheimen nå kommende lørdag 24.02.2024. Dette er årets første Telenorkarusell og vi håper å se mange små alpinister i bakken.

Telenorkarusellen som er et samarbeid mellom Telenor og Norges Skiforbund skal sette skiglede til små barn i fokus. Målsettingen er å vise frem ulike skiidretter og la barna få prøve seg. Sammen skal vi skape skiglede med et håp om også å rekruttere noen nye medlemmer til klubbene.

På lørdag skal vi som alltid fokusere på leken og skigleden. Det blir barneskirenn med gratis påmelding i bakken. Det blir satt opp en enkel slalåmløype som står klar fra klokken 11:00, der alle barn skal få renne så mye de orker frem til rennstart klokken 13:00. Da kjører vi renn akkurat som på «skikkelig», men uten tidtaking. Barna får da kjenne litt på hvordan det er å få «eie» løypen som om den er bare sin. Det blir speaker, og om vi er heldige, masse foreldre som heier ungene frem. Og best av alt! ingen tidtaking og ingen rangering. På lørdag er alle vinnere og en liten premie blir det også.

I Sirdal Skisenter er vi tre alpinklubber som trener side om side. Sammen representerer vi Stavanger, Sandnes og hele Jæren og tilbyr aktivitet for barn og ungdom i alle aldre. Noen av våre yngste alpinister har vært med fra de var i toårs alderen. I sentrum av all vår aktivitet står skigleden og det sosiale. Alpint er en idrett der barna lærer å være ute, være i fysisk aktivitet og ikke minst være sosiale på tvers av kjønn og aldersgrupper. Her i Sirdal er vi alle på samme lag! Så ikke nøl, kom å bli med på Telenorkarusellen i Huldreheimen nå på lørdag.