Planlegging for høstens treningsopplegg er allerede godt i gang blant alpenistene. Det er kjekt å se at Sandnes IL Alpint har god oppslutning på skikretsens treningssamling til Hintertux også i år. Hele 10 alpenister er påmeldt til årets samling, som tradisjonen tro avholdes i høstferien.

Det har blitt en tradisjon for Agder og Rogaland Skikrets å arrangere treningssamling i Østerrike. Forholdene på breen i Hintertux pleier  tradisjonelt sett å være veldig gode og vi møter ofte på nysnø allerede i høstferien. Fokuset er at utøverne skal få mange timer på ski for å være godt forberedt til vinterens treninger og renn setter inn. For mange er dette første gang med ski på beina etter en lang vår og sommer. Samtidig som utøverne møter seks dager med intensiv slalåm og storslalåm trening er det også høyt fokus på lagbygging og det sosiale. Kretsen tilbyr transport til Østerrike i felles bus slik at utøverne blir godt kjent på tvers av klubbene. Alle bor på samme hotell og vi opptrer mer eller mindre som en stor klubb hele gjengen under oppholdet i Hintertux.

I 2022 samlet kretsen et reisefølge på opp mot 100 deltagere hvor av Sandnes ILAlpint stille med 25. Så langt ser det ut til at vi ligger like i underkant av 20.

Klikk her for informasjon om samlingen på skikretsen sine nettsider…