Den første samlingen for alpenistene våre ble gjennomført på Folgefonna tidligere i mai. Her var det duket for fire dager med fokus på fartstrening. Det ble kjørt Super-G i både korte seksjoner og lengre løyper. God planlegging og godt samarbeid med skisenteret gjorde at utøverne fikk bryne seg på både løyper med hopp og bølger. I tiden frem mot sommerferien er det planlagt ytterligere tre samlinger på Fonna i regi av Agder og Rogaland Skikrets og alpenistene fra Sandnes IL Alpint er godt representert.

Les skikretsens rapport fra samlingen her.

Nå som påsken er vel passert, dagene blir lengre og været varmere er det kanskje ikke så mange som tenker på at vi nå er i starten på en ny skisesong. Med sesongstart 1. mai er alpinistene i full gang. Kretsen arrangerer samlinger på Fonna og det med bred deltagelse fra flere klubber. Denne første samlingen samlet løpere fra både Jæren Alpinklubb, Skiforeningen i Stavanger og Plogen Skiklubb i tillegg til alpinister fra Hordaland og Voss Skigymnas.

Aktiviteten i klubben her i Sandnes er høy. I tillegg til de tre neste samlingene som kommer, jobbes det med høstprogrammet som inneholder ytterligere samlinger på Fonna, Hintertux/Østerike og innendørs på Snø i Lørenskog.