For første gang på noen sesonger med covid og avlysninger var vi endelig tilbake med flere løpere på Telenorlekene og Hovedlandsrennet i alpint. På Telenor deltok Sandnes med to siste års U14 løpere mens på Hovedlandsrennet var vi representert med 3 U16 løpere.

Telenorlekene gikk av stabelen i Wyllerløypa som er en del av Oslo Vinterpark. Her ble det kjørt renn i alle grener: Super-G, storslalåm og slalåm. I tillegg ble det kjørt en krets vis lagkonkurranse i parallell slalåm. Våre to utøvere fra Sandnes IL Alpint klarte seg bra disse dagene og stadfester at vi tross for å være en liten vestlands klubb henger greit med bland de rundt 40 øverste i hver disiplin.  Båt Even og Marius fikk kjenne på hard konkurranse som ga mersmak for videre trening og satsing mot neste års Hovedlandsrenn. Begge er i år siste års U14 og går opp i U16 kommende sesong.

Hovedlandsrennet ble arrangert i Vassfjellet Vinterpark, Sør-Trøndelag. Her fikk våre tre U16 løpere, Darinna, Lochie og Thage kjørt alle disipliner. For noen var dette aller første møte med utfor som disiplin. Og da var det greit at det ble lagt opp til flere dager med trening slik at utøverne fikk gode gjennomkjøringer både for utforen og Super-Gen. Også her viste Sandnes løperne at de henger bra med.

Kretsen stille med kretstrener og hadde sydd sammen et veldig bra felles opplegg for løperne både på Telenor og Hovedlandsrennet. Noe som ga utøverne en trygg, god og sosial ramme rundt hele arrangementet. Dette er noe vi som klubb setter utrolig pris på da det gjør både organiseringen og gjennomføringen mye lettere.

Det er kjekt å se at vi klarte å stille på Hovedlandsrennet med hele tre løpere fra en ungdomsklassen der vi ikke har så mange utøvere å ta av. Nå ser vi frem mot neste års sesong der vi potensialt har ennå flere løpere å ta med på disse to arrangementene som strekker seg over en og en halv uke. Vi har nå noen yngre løpere som kommer opp i U12 og U14 samtidig som det er litt etterfylling fra U14 til U16.