Sandnes Idrettslag ønsker velkommen til Hanatrappene opp lørdag 21. august. Her følger litt praktisk informasjon om arrangementet.

Startnummer deles ut fredag 20. august på SANDNES STADION, mellom 14:00-18:00. Det vil være mulig for dem som er forhindret til å hente startnummer i dagen før, til å hente startnummer ved klubbhuset til Hana IL lørdagen fra kl. 10:15.

Alle deltakere vil motta en SMS med informasjon om startnummer og starttid i forkant av trappeløpet.

Oppmøte anbefalt ved Hana IL sitt klubbhus.

Bagasje kan plasseres ved Hana IL sitt klubbhus, som er like etter målpassering

Det vil være fire puljer, som starter med intervallstart, med 30 sekunders mellomrom mellom hver deltaker. Det blir en pause mellom hver pulje og da åpnes det for ferdsel i trappene.

• Felles oppvarmingsaktivitet ved start av Forus sportssenter- Kl. 10:40-10:50 / kl. 11:30-11:40 / kl. 12:45-12:55
  • Kl. 11:00: første start gruppering: Barn/ungdom opp til 14 år
  • kl. 11:45: andre pulje: Voksne 35 -80 år
  • kl. 13:12: tredje pulje: Fra 15 år til og med 34 år
  • Etteranmeldte starter som fjerde pulje, men fortløpende etter pulje 3

Individuelle startnummer og starttider, se https://signup.eqtiming.com/participants?Event=hanatrappene&uid=57076

Trappene stenges for ferdsel mens deltakere løper, men det åpnes for ferdsel i pauser mellom puljene slik at det er mulig å komme seg ned til start fra Hanafjedle. Trappene er åpne for ferdsel i følgende tidsrom:

• Frem til kl. 10:55 (for pulje 1)
    • Mellom 11:30 og 11:40 (for pulje 2)
    • Mellom 12:56 og 13:08 (for pulje 3 og etteranmeldte)

Ferdsel ned til start i andre tidsrom må foregå ned Frøyerveien og Skippergata (ca. 800 meter, som kan være god oppvarming på vei til start).

Smittevern:

Alle som deltar i Hanatrappene opp, skal være trygge på at vi har fokus på smittevern.

Som deltakere må du være klar over følgende:

1. Føler du deg uvel med Covid 19 symptomer, BLI HJEMME
  2. Hold 1 meters avstand
  3. Husk god håndhygiene

Alle må bistå oss i å overholde disse prinsippene.

Praktisk informasjon om løpsdagen:

• Hana IL vi ha åpen kiosk.
  • Det er begrenset parkering. Det er få P-plasser ved Hana IL, og parkering ved start er forbeholdt arrangør. Anbefalt parkering ved Øygarden ungdomsskole, Hanahallen eller Hana skole. Det er også parkeringsplasser ved Sanz Hana.
  • Det er toaletter ved mål i Hana IL sitt klubbhus
  • Resultater vil du finne her (http://www.eqtiming.no/), og direkte livelink blir lagt ut på Aftenbladet.no under løpet
  • Tørst Drikke spanderer drikke like etter målgang
  • Deltakermedaljer til alle rett etter målgang
  • Hvis det settes løyperekord, vil dette premieres like etter siste deltaker har passert mål

Statistikk topp tider i Hanatrappene gjennom alle tider!