Vetle Aarsvoll Svarstad starter som ny daglig leder 1. august. Han er 29 år, og kommer fra Sandnes. Han har en mastergrad i sport management fra Norges Idrettshøyskole (NIH), og har de siste tre årene hatt en administrativ stilling i Oslo turnforening, som er Norges største særidrettslag med over 5000 medlemmer. Nå vender han tilbake til sin hjemby, og er klar for spennende utfordringer i Sandnes.

Hans masteroppgave ved NIH omhandlet frivillig arbeid i norske idrettslag, og kan bli nyttig i hans nye rolle i Sandnes IL.
Ansettelseskomiteen har stor tro på at Vetle er rette person til å ta idrettslaget videre, sammen med styret og de frivillige i Sandnes IL Friidrett.

Når Vetle tiltre 1. august, blir det noen ukers overlapp med nåværende daglig leder.

Omtale i Aftenbladet

Omtale i Sandnesposten