Vindsprint stevnet som ble avviklet søndag i Sandnes la til rette for å løpe i mest mulig optimale vindforhold, og det ble en ettermiddag med mange gode prestasjoner.

Flere lokale friidrettsungdommer fikk løpe sammen med noen av Norges beste sprintere. De tre 3 beste kvinner og menn ble kåret, der prestasjonene, selv om distansene var forskjellig, ble vektet opp mot hverandre.

Blant mennene var det Andreas Haara Bakketun fra Gular,  som leverte best med tiden 47.87 på 400 m, etterfulgt av klubbkamerat Tor-Junor Kringstad Vedde med 47.93. Jonas Berggård Skåden, Sandnes IL, forsetter å vise sterk form og leverte solide 10,93 på 100 m som holdt til en tredjeplass.

Jonas Berggård Skåden, vinner 100 m forsøk foran Soban Mortaza Inayat. Alexander Skrede som satte kretsrekord i G15 helt til høyre.
To menn på 47 tallet hører til sjeldenhet i Sandnes. Tett duell med mellom klubbkameratene Tor-Junor Kringstad Vedde og Andreas Haara Bakketun.

Blant kvinnene var det Helene Rønningen fra Tyrving, som var sterkest med 11,71 på 100 m. Jærbuen Sara Dorthea Jensen som løper for Tjalve tok en andre plass med tiden 55.44 på 400 m, mens Mari Gilde Brubak fra Trondheim tok tredjeplassen med 12,33 på 100 m.

Helene Rønningen løper vinner forsøket på 100 m med klar margin

Flere av de lokale yngre utøvere presterte under gode forhold med flere personlige bestenoteringer, og det er verd å fremheve Alexander Skrede (G15) fra Sandnes IL som satte ny kretsrekord for G15 med 11.56 på 100 m. Senere denne måneden skal de få måle seg i både NM mangekamp, NM for junior og Ungdomsmesterskapet.

Bilder fra stevnet i vårt bildebibliotek.

Fullstendige resultater.