Organisasjonen Hjerte for Sandnes og Sandnes IL friidrett inngår et samarbeid og ønsker å skape folkefest i Sandnes sentrum tidlig våren 2021.

Vi vil skape folkefest med «Hjerte for Sandnes løpet», der den klassiske friidretts distansen på 1609 meter skal løpes i en rask løype som passer for alle. Det blir også barneløp og masse spennende aktiviteter for store og små. Kjernen for arrangementet vil være på den nye festplassen like utenfor rådhuset.

Det er en stor glede å kunne inngå et samarbeid med Hjerte for Sandnes, en organisasjon som utgjør en forskjell for mange av våre innbyggere, sier daglig leder Sandnes IL friidrett Geir Eikeskog.

Wenche Lillebø i Hjerte for Sandnes sier at Sandnes IL friidrett blir en viktig og positiv samarbeidspartner mot barn/unge og det å bety en forskjell for byen vår.

Hjerte for Sandnes og Sandnes IL friidrett ønsker i fellesskap at byens befolkning, bedrifter og kommune vil være med å bidra til å gjøre en innsats med fokus på barn/unge.

+      = HJERTE FOR SANDNES LØPET

Omtale i Sandnesposten.

Om Hjerte for Sandnes:

Hjerte for Sandnes er en frivillig organisasjon, en samfunnsaktør som ønsker å bety en forskjell for de som trenger en ekstra håndsrekning. Et av våre fokus områder er barnefamilier og ungdom. Noe av det vi gjør ukentlig : aktiviteter som er rettet mot å bygge gode relasjoner og nettverk, arbeidstrening og matutdeling (ca.12.000 poser pr.år).

Kontaktperson : Wenche Lillebø/ 40246469

Om Sandnes IL friidrett:

Sandnes Idrettslag er det største idrettslaget i Sandnes med omtrent 1.400 medlemmer fra hele Sandnes og nærliggende kommuner. Friidrettsgruppen er den største i Sandnes IL med rundt 700 av medlemmer, og har et stort mangfold og stor bredde. Det er også en rekke utøvere som hevder seg både nasjonalt og internasjonalt som gjør at Sandnes har et av de mest markante friidrettsmiljøer i landet.

Kontaktperson: Geir Eikeskog / 90667393