God og tilstrekkelig rekruttering er viktig, ikke bare blant utøvere og trenere men også blant dommere. Uten dommere er det faktisk ikke mulig å arrangere offisielle stevner, verken stevner for barn og unge, kretsmesterskap  eller større mesterskap som et NM. Derfor var det godt å se engasjement rundt dommerkurset som var satt opp i november, der hele 19 personer deltok.

Bilde fra den siste av tre kurskvelder, med kursholder Øyvind Røberg og deltakerne

Det har lenge vært et ønske å utdanne nye dommere blant klubbens medlemmer, og i november var det satt av tre kurskvelder for å dekke pensum. Med lang erfaring fra dommerfaget og medlem av dommerutvalget i friidrettskretsen ledet instruktør Øyvind Røberg kurset.

Dommerkurset var også et tilbud til andre idrettslag i regionen og blant deltakerne var det også en person fra GTI.

Nå gjenstår eksamen og praktisering for de som deltok på kurset, og siden terminlisten for 2019 nå er satt blir det god anledning til å praktisere under kommende innendørssesong.