Det er nå 50 dager til årets NM i friidrett starter på Sandnes stadion. Det er lagt ned utallige dugnadstimer frem mot mesterskapet, og mange i idrettslaget har bidratt i forberedelsene.

Vi ser frem til å ta imot utøvere, trenere, ledere og andre tilreisende til Sandnes. Å være vertskap for det tredje mesterskapet på denne siden av årtusenskiftet er en stor og viktig oppgave. Årets NM er det 4. hovedmesterskapet som arrangeres i Sandnes, og det blir det 10. offisielle mesterskapet som Sandnes idrettslag arrangerer siden 2002.

Alt ligger til rette for et underholdende idrettsarrangement, der en rekke nye friidrettsprofiler blir å finne i Sandnes Idrettspark i August. Det ligger også an til god deltakelse blant utøvere fra Rogaland, og bare fra arrangørklubben har hele 28 utøvere så langt kvalifisert til NM på hjemmebane.

Hovedkomiteen for NM, med Øyvind Røberg i spissen, har noen travle uker foran seg, men har god kontroll inn i siste fase av planleggingen frem mot mesterskapet.
Selve arrangement er også i de beste hender, der Kristian Bøe stiller som stevneleder for sitt 4. hovedmesterskap.

Velkommen til Sandnes Idrettspark i 25-27. august.